Gigantisk oprydningsudsalg, op til 80 % rabat
Gigantisk oprydningsudsalg, op til 80 % rabat

GENERELLE VILKÅR OG BETINGELSER

DaniDarx, s.r.o., ID-nr.: 24209139, med hjemsted på Sokolovská 971/193, Libeň, 190 00 Prag 9, registreret i handelsregistret, der føres af byretten i Prag, fil nr. C 188831, repræsenteret af Ruslan Skopal, administrerende direktør, for salg af varer via e-butikken på https://www.nedeto.dk/

Oplysninger, du ikke bør overse:

➔    Du kan vælge betalingsmetode og leveringsmulighed under bestillingsprocessen.

➔    Ved at trykke på knappen "Køb" indgår du en købsaftale med os om de pågældende varer og er forpligtet til at betale os købsprisen.

➔    Forbrugerkunden har ret til at træde tilbage fra købsaftalen uden begrundelse inden for 120 dage.

➔    Beskyttelsen af vores kunders persondata er meget vigtig for os. Oplysninger om, hvilke personoplysninger vi behandler, hvorfor og hvordan, findes i vores politik for behandling af personoplysninger.

 

1.         HVEM ER VI?

DaniDarx, s.r.o,

Hovedkvarter: Sokolovská 971/193, Libeň, 190 00 Praha 9

ID: 24209139

DIC: CZ24209139

registreret i handelsregistret, der føres ved byretten i Prag, sektion C, Insert 188831, repræsenteret af Ruslan Skopal, administrerende direktør (i det følgende benævnt "sælger" eller "vi")

E-mail: info@nedeto.dk

2.         KLAGER OG RETURNERINGER

Adresse for klager eller returnering:

DaniDarx, s.r.o., Černín 89, Zdice, 267 51, Tjekkiet

3.         HVAD ER GYLDIGHEDEN OG ANVENDELSESOMRÅDET FOR DE GENERELLE VILKÅR OG BETINGELSER?

3.1.         Valg af lovgivning. Disse generelle salgsbetingelser (i det følgende benævnt "GTC") for sælgeren regulerer i overensstemmelse med afsnit 1751, stk. 1 i lov nr. 89/2012 Coll., borgerlig lovbog (i det følgende benævnt "borgerlig lovbog"), parternes gensidige rettigheder og forpligtelser, der opstår i forbindelse med eller baseret på en købskontrakt (i det følgende benævnt "købskontrakt") indgået mellem os og forbrugere eller iværksættere (i det følgende benævnt "kunde" eller "dig") via vores onlinebutik på www.nedeto.dk.

3.2.         Internationalt element. I tilfælde af eksistensen af et internationalt element er vi enige om, at det juridiske forhold mellem os vil være underlagt lovgivningen i Tjekkiet, især den civile lovbog. Ved at foretage dette lovvalg i overensstemmelse med artikel 3 i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 593/2008 af 17. juni 2008 om lovvalgsregler for kontraktlige forpligtelser ("Rom I") fratages kunden dog ikke den beskyttelse, der ydes af bestemmelserne i lovgivningen i det land, hvor han har sit sædvanlige opholdssted i henhold til artikel 6, stk. 2, i Rom I.

3.3.         E-shop. Onlinebutikken drives af os på hjemmesiden www.nedeto.dk (i det følgende benævnt "e-shoppen").

3.4.         Hvem betragtes som forbruger. Enhver fysisk person, der uden for rammerne af sin forretningsaktivitet eller uden for rammerne af sin uafhængige udøvelse af sit erhverv indgår en købsaftale med os eller på anden måde lovligt handler med sælgeren (i det følgende benævnt "forbruger"), betragtes som en forbruger.

3.5.         Hvem betragtes som iværksætter? En iværksætter er enhver fysisk person eller juridisk enhed (f.eks. en virksomhed, et kooperativ, et institut), der udfører en indtægtsgivende aktivitet uafhængigt for egen regning og ansvar på grundlag af en handelslicens eller på anden måde med den hensigt at engagere sig i denne aktivitet regelmæssigt med henblik på at opnå en fortjeneste (i det følgende benævnt "iværksætteraktivitet"). Denne person indgår en købsaftale med sælgeren eller handler på anden måde lovligt med sælgeren i løbet af sin forretningsaktivitet (i det følgende benævnt "iværksætter"). Vi følger princippet om, at bestemmelserne i disse GTC, der gælder for iværksættere, gælder for den kunde, der oplyser sit momsnummer og, hvis det er relevant, skatteidentifikationsnummer.

3.6.         Kendskab til og accept af GTC. Ved at indsende din ordre via knappen til gennemførelse af ordren bekræfter du, at du har læst de generelle forretningsbetingelser, herunder oplysninger til kunder, før du indgår en købsaftale i henhold til disse generelle forretningsbetingelser, og udtrykkeligt accepterer dem i deres gyldige og effektive version på tidspunktet for en sådan bekræftelse.

4.         HVAD SKAL VI IFØLGE LOVEN FORTÆLLE ALLE KUNDER, FØR VI INDGÅR EN KONTRAKT?

4.1.         Sælgers autorisationer og kontrollerende myndigheder. Sælger er autoriseret til at sælge varer på grundlag af en handelslicens. Handelskontrol udføres inden for rammerne af dens kompetence af den kompetente handelsmyndighed. Tilsyn på området for databeskyttelse udføres af Datatilsynet. Forbrugerbeskyttelse overvåges af Forbrugerombudsmanden.

4.2.         Fotografierne af varerne er illustrative. Alle fotografier og visninger af varer på e-shoppen er kun til illustrative formål.

4.3.         Varer, pris, omkostninger. De varer, der tilbydes af os på e-shoppen, og en beskrivelse af deres vigtigste funktioner er tilgængelig for de respektive varer. Priserne på varerne er inklusive moms og lovpligtige afgifter. Beløbet for forsendelsesomkostninger og prisen for særlig type emballage er ikke inkluderet. Vi opkræver ingen ekstra omkostninger for telekommunikation (f.eks. hvis du ringer til os på vores telefonnummer, betaler du kun din normale telefontakst).

4.4.         Betalings- og transportmuligheder. De specifikke vilkår og betingelser for betalingsmetoder og forsendelsesmuligheder er beskrevet mere detaljeret under selve ordren og også i afsnit 8. og 10. i disse GTC. Vi leverer varerne til dig via den transportør, du vælger blandt de muligheder, vi tilbyder, eller du kan vælge personlig afhentning blandt de muligheder, der tilbydes.

4.5.         Binding af ordre. Ved at indsende en ordre ved at trykke på knappen for at gennemføre ordren i vores online shop opretter kunden en bindende ordre, som forpligter kunden til at betale. Kunden har mulighed for at gennemgå og korrigere eller ændre sin ordre, før han/hun afgiver ordren, som beskrevet mere detaljeret i afsnit 7 i disse GTC.

4.6.         Kundens rettigheder i forbindelse med mangelfuld ydelse. Kundens rettigheder i forbindelse med mangelfuld ydelse eller garanti og betingelserne for at udøve dem er beskrevet i afsnit 12 i disse GTC eller i vores klageprocedure.

5.         HVAD SKAL VI FORTÆLLE FORBRUGERNE, FØR DE INDGÅR EN KØBSAFTALE?

5.1.         Ret til tilbagetrækning fra købsaftalen. Forbrugerkunden har ret til at trække sig tilbage fra købsaftalen uden at give grunde (medmindre andet er angivet) inden for 120 dage, som starter senest:

              5.1.1.         for en købsaftale, fra datoen for modtagelse af varerne; eller

             5.1.2.         i tilfælde af en købekontrakt med levering i flere rater, fra datoen for accept af den sidste levering af varer; eller

             5.1.3.         i tilfælde af en salgskontrakt, der er underlagt regelmæssige gentagne leverancer af varer, fra datoen for accept af den første levering af varer;

forbrugeren har ret til at træde tilbage fra købsaftalen selv inden det tidspunkt, der er angivet i artikel 5.1.1. til 5.1.3. ved at underrette os om hans/hendes hensigt om at træde tilbage fra købsaftalen ved at udfylde og sende fortrydelsesformularen (ideelt set sammen med de returnerede varer) eller ved at sende den til vores e-mail-adresse info@nedeto.dk.

5.2.         Når det ikke er muligt at træde tilbage fra købsaftalen. Kunden har ikke ret til at træde tilbage fra følgende kontrakter:

             5.2.1.         levering af varer, der er tilpasset eller skabt på kundens anmodning eller til kundens person;

           5.2.2.         for levering af varer, hvis pris er afhængig af udsving på de finansielle markeder uden for vores kontrol, som kan forekomme i løbet af fortrydelsesperioden;

           5.2.3.         ved levering af letfordærvelige varer og varer, der er blevet uigenkaldeligt blandet med andre varer efter levering;

           5.2.4.         levering af varer i forseglet emballage, som kunden har fjernet fra emballagen og ikke kan returnere af hygiejniske årsager, hvilket også gælder for lyd- eller videooptagelser og computerprogrammer, hvis kunden har beskadiget deres originale emballage;

           5.2.5.         på transport, på en bestemt dato eller i et bestemt tidsrum;

           5.2.6.         om levering af digitalt indhold, medmindre det blev leveret på et håndgribeligt medium og blev leveret med dit forudgående udtrykkelige samtykke inden udløbet af fortrydelsesfristen.

5.3.         Forbrugerens forpligtelse ved tilbagetrækning fra købsaftalen. Hvis forbrugeren trækker sig tilbage fra købsaftalen, er han forpligtet til at sende os de varer, der er erhvervet på grundlag af den købsaftale, han har trukket sig tilbage fra, inden for 14 dage fra tidspunktet for tilbagetrækning fra købsaftalen. Kunden er forpligtet til at sende eller returnere varerne komplet, dvs. inklusive alt leveret tilbehør, al dokumentation, rene, ubeskadigede, uvaskede og om muligt inklusive den originale emballage, i den tilstand og værdi, som de blev modtaget i. Vær opmærksom på, at varens værdi kan blive reduceret, hvis du klipper de mærker og etiketter af, der sidder på varen.

5.4.         Returnering. Du kan sende varerne til DaniDarx, s.r.o., Černín 89, Zdice, 267 51, Tjekkiet. Hvis du beslutter dig for at bruge denne metode til at returnere varerne, når du fortryder købsaftalen, betaler du selv omkostningerne ved at returnere varerne.

5.5.         Forringelse af varens værdi. I tilfælde af tilbagetrækning fra købsaftalen er du ansvarlig for enhver forringelse af værdien af de returnerede varer eller returnerede varer, der er opstået som følge af håndtering af varerne på en anden måde end den, der er nødvendig for at blive fortrolig med varens art og egenskaber. Hvis beskadigede eller ufuldstændige varer returneres til os, modregner vi vores erstatningskrav i den købspris, du kræver tilbage. Vi vil altid vurdere det specifikke tilfælde for at bestemme omfanget af skader, forringelse af varerne og bestemme den tilsvarende reducerede værdi. Vi informerer dig om disse trin på den angivne e-mailadresse eller pr. telefon.

5.6.         Tilbagebetaling af købsprisen. I tilfælde af fortrydelse af købsaftalen inden for fortrydelsesfristen er vi forpligtet til at refundere kunden alle penge inklusive omkostninger til forsendelse af varerne med et beløb, der svarer til den billigste form for forsendelse, som vi tilbyder, til den bankkonto, som du har angivet, senest 14 dage efter fortrydelse af købsaftalen. Bemærk, at vi først er berettiget til at refundere dine penge, når vi modtager de returnerede varer tilbage fra dig.

5.7.         Klager. Vi tilbyder udenretslig håndtering af kundeklager via e-mail info@nedeto.dk

5.8.         Udenretslig løsning af tvister. For udenretslig løsning af kundetvister, der opstår som følge af købsaftalen, kan du kontakte Nævnenes Hus, beliggende på Toldboden 2 8800 Viborg, Danmark (https://naevneneshus.dk/). Den online tvistbilæggelsesplatform, der findes på http://ec.europa.eu/consumers/odr, kan bruges til at løse tvister mellem sælgeren og kunden i henhold til købsaftalen.

5.9.         Forbrugger Europa Danmark med hjemsted på Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby: https://www.forbrugereuropa.dk/ er kontaktpunkt i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) nr. 524/2013 af 21. maj 2013 om onlinetvistbilæggelse i forbindelse med tvister på forbrugerområdet og om ændring af forordning (EF) nr. 2006/2004 og direktiv 2009/22/EF (onlinetvistbilæggelsesforordningen).

5.10.         Falske eller ufuldstændige anmeldelser. Vi forbeholder os ret til ikke at offentliggøre kundeanmeldelser, der er usande, indeholder upassende sprog eller ikke er relateret til de købte varer.

5.11.         Skader forårsaget af ukorrekte eller ufuldstændige oplysninger. Vi fraskriver os ethvert ansvar for skader forårsaget af ukorrekte eller ufuldstændige oplysninger eller råd, især i tilfælde, hvor opnåelsen af et bestemt resultat afhænger af adressatens eller andre personers handlinger eller af ukontrollerbare fakta eller tilfældigheder.

5.12.         Erfaringer i forhold til digitalt indhold. Forbrugerne gøres opmærksom på, at hvis vi sælger digitalt indhold, leverer vi ikke opdateringer til det købte digitale indhold.

6.         BRUGERKONTO OG ANDRE FORUDSÆTNINGER FOR ORDREACCEPT

6.1.         Registrering. Baseret på kundens registrering med en e-mail og en valgt sikker adgangskode, foretaget på e-shoppen, kan kunden få adgang til sin brugergrænseflade. Brugeren bekræfter, at han/hun er indforstået med disse generelle vilkår og betingelser og har læst politikken for behandling af personoplysninger.

6.2.         Funktioner på brugerkontoen. Fra sin brugergrænseflade ("Min konto") kan kunden bestille varer, spore historikken og detaljerne i sine ordrer, spore gyldige rabatkuponer, registrere kreditnotaer og spore status for ordrer osv ("Brugerkonto").

6.3.         Forpligtelse til at give sande og korrekte oplysninger. Ved registrering på e-shoppen og ved bestilling af varer er kunden forpligtet til at give korrekte og sandfærdige oplysninger. Kunden er forpligtet til at opdatere de oplysninger, der er angivet på brugerkontoen, når de ændres. De oplysninger, som kunden giver på brugerkontoen og ved bestilling af varer, anses af sælgeren for at være korrekte.

6.4.         Sikkerhed for brugerkontoen. Kunden skal have adgang til brugerkontoen, der er sikret med et brugernavn og en stærk adgangskode. Kunden skal opretholde fortroligheden af de oplysninger, der er nødvendige for at få adgang til sin brugerkonto. Kunden har ikke ret til at tillade tredjeparter at bruge brugerkontoen.

6.5.         Mulighed for at annullere en brugerkonto, når den ikke er i brug. Vi kan opsige en brugerkonto, især hvis kunden ikke bruger sin brugerkonto i mere end 1 år, eller hvis kunden misligholder sine forpligtelser i henhold til købsaftalen som ændret ved disse GTC.

6.6.         Nødvendig vedligeholdelse. Kunden anerkender, at brugerkontoen muligvis ikke er tilgængelig kontinuerligt, især med hensyn til nødvendig vedligeholdelse.

7.         BESTILLING OG INDGÅELSE AF KØBSAFTALE

7.1.         Oprettelse af en ordre. Ved at lægge varerne i indkøbskurven, vælge transport- og betalingsmetode for de valgte varer og udfylde kontakt- og faktureringsoplysningerne opretter kunden sin ordre på e-butikken.

7.2.         Produktets egenskaber. Kunden er forpligtet til at gøre sig bekendt med varens egenskaber, type og anbefalede brug, inden ordren gennemføres. Ved at afgive en ordre bekræfter kunden, at han/hun har læst og forstået disse oplysninger.

7.3.         Kontrol af ordre. Inden ordren afsluttes, har kunden mulighed for at kontrollere og ændre de data, han har indtastet i ordren.

7.4.         Bestillingsproces. For at bestille varer udfylder kunden bestillingsformularen på e-butikken (lægger varerne "i kurven", vælger betalingsmetode for købsprisen for varerne, angiver leveringsadressen og andre nødvendige kontaktoplysninger, vælger den ønskede leveringsmetode for de bestilte varer og får oplysninger om omkostningerne i forbindelse med levering eller den valgte emballage af varerne). Dette er en bindende ordre på varer, der er bindende for betaling (i det følgende benævnt "ordre"). Ved at sende ordren bekræfter kunden, at han/hun har accepteret disse generelle vilkår og betingelser og har læst vores politik for behandling af personoplysninger.

7.5.         Sandfærdigheden af de data, der er udfyldt i ordren. De oplysninger, der gives i ordren, betragtes som korrekte af sælgeren. Hvis det under behandlingen af ordren konstateres, at der er anvendt åbenlyst falske eller ufuldstændige data, kan vi afvise ordren, hvilket du vil blive underrettet om via e-mail. Kunden kan holdes ansvarlig for enhver skade, der er forårsaget af at give bevidst falske eller ukorrekte oplysninger.

7.6.         Yderligere ordrebekræftelse. Sælger har ret til, afhængigt af ordrens art (mængde af varer, købsprisens størrelse, anslåede forsendelsesomkostninger), at bede kunden om en yderligere ordrebekræftelse (f.eks. skriftligt eller telefonisk) og har også ret til at bede kunden om at afklare rigtigheden af størrelsesvalget af varerne.

7.7.         Hvornår er købsaftalen indgået? Købekontrakten indgås i det øjeblik, der trykkes på knappen for at gennemføre ordren.

7.8.         Sælgers bekræftelse af ordren. Den kunde, der gennemfører ordren, vil modtage en automatisk bekræftelse på levering af ordren fra os til sin e-mailadresse.

7.9.         Sælgers forpligtelser. Ved at indgå købsaftalen forpligter vi os til at udlevere de købte varer til dig og gøre det muligt for dig at erhverve ejendomsretten til varerne.

7.10.         Købers forpligtelser. Ved at indgå salgskontrakten forpligter du dig til at acceptere varerne og til at betale os prisen for varerne.

7.11.         En kopi af de generelle forretningsbetingelser og fortrydelsesformularen. Kunden vil modtage en kopi af den indgåede købsaftale, dvs. den aktuelle version af disse GTC sammen med varerne. Forbrugerkunden vil også modtage en formular til tilbagetrækning fra købsaftalen inden for den lovbestemte periode.

7.12.         Midler til fjernkommunikation. Kunden accepterer brugen af fjernkommunikationsmidler i forbindelse med indgåelse af købsaftalen. De omkostninger, som kunden pådrager sig ved brug af fjernkommunikationsmidler i forbindelse med indgåelse af købsaftalen (omkostninger til internetforbindelse, omkostninger til telefonopkald), skal bæres af kunden, og disse omkostninger må ikke afvige fra basistaksten.

8.         PRIS PÅ VARER OG BETALINGSMÅDE

8.1.         Priserne. Alle priser er i danske kroner (DKK) og inkluderer moms.

8.2.         Betalingsmetode. Du kan betale os prisen på varerne og eventuelle omkostninger i forbindelse med levering af varerne i henhold til købskontrakten:

 A.     med kreditkort online

B.     Google betaler

C.     Apple-betaling

D.    Paypal

Kunden vælger betalingsmetode for varerne under bestillingsprocessen. 

8.3.         Depositum på varens pris. Vi kan kræve, at kunden foretager et depositum eller anden lignende betaling.

8.4.         Emballage- og forsendelsesomkostninger. Du kan også finde oplysninger om omkostningerne i forbindelse med emballering og levering af varer i e-butikken. Størrelsen af de omkostninger, der er forbundet med emballering og levering af varerne, afhænger hovedsageligt af den valgte transportør og det sted, hvor varerne skal leveres.

8.5.         Pris for levering af varer. Sammen med købsprisen er kunden også forpligtet til at betale os eventuelle omkostninger i forbindelse med emballering og levering af varerne og eventuelle tillæg for den valgte betalingsmetode. Medmindre andet udtrykkeligt er angivet, omfatter købsprisen også de omkostninger, der er forbundet med levering af varerne. Inden den bindende afslutning af ordren vil kunden blive informeret om den endelige pris inklusive omkostninger til emballage og forsendelse.

8.6.         Rabatter på prisen på varer. Eventuelle rabatter på prisen på varer, som vi giver til kunder, kan ikke kombineres med hinanden.

8.7.         Urealistisk pris på varerne. Hvis der vises en urealistisk pris, f.eks. 0 kr. eller en meget usælgelig pris, hvor en usælgelig pris anses for at være en pris, der ligger under vores indkøbspris, forbeholder vi os ret til at fjerne denne vare fra ordren (træde helt eller delvist tilbage fra købsaftalen). Kunden vil blive informeret om dette på kundens e-mailadresse.

8.8.         Form af faktura. Vi accepterer, at fakturaer sendes elektronisk til kundens e-mailadresse, der er angivet i ordren.

9.         FORBEHOLD FOR EJENDOMSRET

9.1.         Fuld betaling af købsprisen. Vi forbeholder os ejendomsretten til varerne for vores kunder indtil fuld betaling af købsprisen i henhold til den respektive købskontrakt.

9.2.         Forbehold for erhvervskunder. For erhvervskunder forbeholder vi os ejendomsretten til varerne, indtil al gæld til dig er betalt. Kunden skal håndtere de varer, der er omfattet af ejendomsforbeholdet, med behørig omhu og forsikre dem tilstrækkeligt for egen regning til værdien af nye varer i tilfælde af skade.

10.         LEVERING AF VARERNE, SKADER FORVOLDT PÅ SÆLGEREN OG EVENTUELLE SKADER FORVOLDT UNDER TRANSPORTEN AF VARERNE

10.1.         Forsendelse, personlig afhentning. Efter kundens valg sendes varerne til kunden via den transportør, der er valgt af kunden under ordren fra de muligheder, vi tilbyder, eller ved personlig afhentning fra de muligheder, vi tilbyder.

10.2.         Leveringstid. Hvis varerne angives at være på lager, sender vi generelt varerne med en leveringstid på 5 arbejdsdage fra modtagelse af ordren, mens vi forpligter os til at levere varerne inden for maksimalt tredive (30) dage fra tidspunktet for indgåelse af købskontrakten. Kunden kan finde leveringstiden i afsnittet "Forsendelse og betaling". Nogle gange kan det ske, at varer, der er markeret med "på lager", bliver udsolgt i løbet af kort tid. Hvis situationen opstår, at varerne er opbrugt, og vi ikke er i stand til at levere de varer, du har bestilt, inden for den angivne tid, vil vi kontakte dig for at aftale det videre forløb individuelt. På trods af den angivne leveringstid forsøger vi altid at forberede og levere ordren til kunden så hurtigt som muligt.

10.3.         Transportmetode, personlig afhentning. Kunden har mulighed for at vælge at få varerne sendt til en hvilken som helst adresse via vores kontraherede transportør til den forsendelsespris, der er angivet under ordreprocessen.

10.4.         Modtagelse af varer. Når varer transporteres af os til en forbruger, overdrages varerne til os, når transportøren overdrager varerne til kunden på overdragelsesstedet (normalt den første dør/port på det af kunden udpegede leveringssted). Det er på tidspunktet for kundens modtagelse af varerne, at risikoen for skader og utilsigtet forringelse af de købte varer overgår til kunden. Hvis kunden skulle have overtaget varerne fra transportøren, overgår risikoen for utilsigtet skade og utilsigtet forringelse af de købte varer til kunden i det øjeblik, han har lov til at bortskaffe varerne, men ikke før den angivne leveringstid. I tilfælde af kundens personlige afhentning af varerne anses varerne for at være leveret på tidspunktet for modtagelse af kunden eller en anden person, der er udpeget af kunden.

10.5.         Omkostninger ved særlig transportform. I tilfælde af, at transportmåden er aftalt efter særlig anmodning fra kunden, bærer kunden risikoen og eventuelle yderligere omkostninger forbundet med denne transportmåde.

10.6.         Genlevering og tilknyttede omkostninger. I tilfælde af, at det af årsager på kundens side er nødvendigt at levere varerne gentagne gange eller på en anden måde end angivet i ordren, er kunden forpligtet til at betale de omkostninger, der er forbundet med den gentagne levering af varerne, eller de omkostninger, der er forbundet med en anden leveringsmetode. Hvis køberen ikke tager imod de varer, der er leveret ved levering en gang, er sælgeren berettiget til at kræve kompensation for omkostningerne ved gentagen levering efter anmodning fra køberen.

10.7.         Skader, der kan opstå for sælgeren ved ikke at tage imod varerne. Hvis forbrugeren ikke overtager varerne, når de leveres af transportøren, varerne efterfølgende returneres til sælgeren, og forbrugeren samtidig ikke trækker sig tilbage fra købsaftalen inden for 14 dage efter den mislykkede levering af varerne, er sælgeren berettiget til at kræve de omkostninger, som transportøren opkræver for levering af varerne tilbage til sælgeren, fra kunden. Disse omkostninger udgør en skade for sælger, som er forårsaget af kundens misligholdelse af sine juridiske forpligtelser i henhold til § 2913, stk. 1, i civillovbogen. Sælger er også berettiget til at opkræve et opbevaringsgebyr på 60 kr. for opbevaring af varerne, og sælger er berettiget til at hæve købsaftalen.

10.8.         Manglende accept af varer i forhold til iværksætteren. Hvis kunden-forbrugeren ikke tager imod varerne, når de leveres af transportøren, varerne efterfølgende returneres til sælgeren, og kunden-forbrugeren samtidig ikke trækker sig tilbage fra købskontrakten inden for 14 dage efter den mislykkede levering af varerne, er sælgeren berettiget til at kræve de omkostninger, der opkræves af transportøren for levering af varerne tilbage til sælgeren, fra kunden. Disse omkostninger udgør en skade for sælger, som er forårsaget af kundens misligholdelse af sine juridiske forpligtelser i henhold til § 2913, stk. 1, i civillovbogen. Sælger er også berettiget til at opkræve et opbevaringsgebyr på 60 kr. for opbevaring af varerne, og sælger er berettiget til at hæve købsaftalen.

10.9.         Mulighed for modregning af krav. Vi har ret til ensidigt at modregne kravet om betaling af omkostningerne til opbevaring af varerne og kravet om erstatning for skader for overtrædelse af kundens juridiske forpligtelser i henhold til denne del af GTC mod kundens krav om tilbagebetaling af købsprisen i overensstemmelse med § 2913 i Civil Code.

10.10.         Kundens forpligtelser ved modtagelse af varerne. Kunden er forpligtet til at inspicere varerne ved modtagelse og sikre sig deres egenskaber (især om kunden har modtaget den rigtige type varer, om varerne har den aftalte kvalitet, om varerne i deres emballage indeholder alt, hvad der ifølge instruktionerne skal indeholde). I tilfælde af synlig skade på forsendelsen fra transportøren er kunden forpligtet til slet ikke at acceptere en sådan forsendelse fra transportøren. Vi er ikke ansvarlige for skader forårsaget af transportøren eller for sen levering af varerne, uanset årsagen til forsinkelsen.

10.11.         Rettigheder fra defekter. Kundens rettigheder i tilfælde af udøvelse af retten til mangler reguleres af vores klageprocedure og de relevante bestemmelser i tjekkisk lov, især civilloven.

11.         FORTRYDELSE AF KØBSAFTALEN

11.1.         Forbrugerens ret til at træde tilbage fra købsaftalen inden for 120 dage efter modtagelse af varerne. Forbrugerens ret til at træde tilbage fra købsaftalen er reguleret af afsnit 5 i disse GTC.

11.2.         Kun forbrugere har fortrydelsesret. Erhvervskunder har ret til at træde tilbage fra købsaftalen i henhold til den relevante lovgivning. En erhvervskunde har ikke ret til at trække sig tilbage fra købskontrakten uden at give nogen grund inden for 120 dage efter levering af varerne, denne ret tilhører kun forbrugeren. Forudsat at kundeentreprenøren returnerer varerne til os, og at retten til mangler i henhold til civilloven ikke udøves, har vi ret til at opkræve lageromkostningerne for varerne i overensstemmelse med afsnit 10.7 og 10.8 i disse GTC og skal også opfordre kundeentreprenøren til at tage varerne tilbage.

11.3.         Procedure ved udsolgte varer. Vi er berettiget til at træde tilbage fra købsaftalen på grund af udsolgte varer eller på grund af manglende tilgængelighed af de bestilte varer. Desuden kan vi træde tilbage fra købsaftalen, især hvis kunden ikke har betalt købsprisen korrekt og rettidigt eller nægter at acceptere varerne.

11.4.         Ubetalt købspris. Hvis kunden ikke har betalt købesummen korrekt og rettidigt, kan vi træde tilbage fra købsaftalen.

11.5.         En gave. Hvis en gave leveres til kunden sammen med varerne, indgås gavekontrakten mellem os og kunden med den betingelse, at hvis kunden eller vi trækker os fra købskontrakten, ophører gavekontrakten vedrørende en sådan gave med at være effektiv, og kunden er forpligtet til at returnere gaven til os sammen med varerne.

12.         RETTIGHEDER FRA MANGELFULD UDFØRELSE

12.1.         Henvisning til den borgerlige lovbog. De kontraherende parters rettigheder og forpligtelser med hensyn til rettigheder, der opstår som følge af mangelfuld opfyldelse, er underlagt de relevante generelt bindende lovbestemmelser (især afsnit 1914 til 1925, 2099 til 2117 og 2161 til 2174 i civillovbogen).

12.2.         Henvisning til klageproceduren. Parternes yderligere rettigheder og forpligtelser i forbindelse med vores ansvar for mangler ved varerne er reguleret i vores Reklamationsprocedure.

13.         DATABESKYTTELSE

13.1.         Politik for behandling af personoplysninger. Beskyttelsen af vores kunders personlige data er meget vigtig for os. Reglerne for håndtering af persondata og reglerne for udsendelse af kommerciel kommunikation er reguleret i vores politik for behandling af persondata.

13.2.         Kommercielle meddelelser. Vi sender kommerciel kommunikation til kunder, der tilbyder relaterede varer eller tjenester til kundens e-mailadresse (kommerciel kommunikation til kunder). E-mailadressen er personoplysninger og behandles i overensstemmelse med Europa-Parlamentets og Rådets forordning 2016/679 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel forordning om databeskyttelse) med henblik på at sende kommerciel kommunikation baseret på vores legitime interesse i at promovere vores lignende produkter og tjenester. Kunden kan til enhver tid afmelde sig fra at modtage kommerciel kommunikation.

13.3.         Cookies. Vi bruger såkaldte cookies, som kan gemmes på slutenheden (enten med samtykke eller for at beskytte vores legitime interesser).

14.         HØJERE KRAFT

14.1.         Hvad er en højere magt. I forbindelse med disse GTC er force majeure enhver begivenhed, der er uafhængig af sælgers vilje, og som forhindrer sælger i at opfylde sine forpligtelser, og som ikke kunne have været forudset, eller hvis konsekvenser ikke kunne have været afværget eller overvundet. Force majeure omfatter, men er ikke begrænset til, naturkatastrofer, brand, eksplosion, oversvømmelse, jordskælv, terrorangreb, krig, strejke eller andre begivenheder (herunder situationer forårsaget af spredning af COVID-19-sygdom), som parterne ikke har kontrol over.

14.2.         Udelukkelse af sælgers ansvar. I perioden med force majeure er sælger ikke ansvarlig for manglende opfyldelse af sine forpligtelser i henhold til købskontrakten og følgelig disse GTC.

15.         AFSLUTTENDE BESTEMMELSER, HERUNDER GÆLDENDE LOV OG JURISDIKTION

15.1.         Hvilken lov regulerer vores juridiske forhold? Retsforholdet mellem os er underlagt lovgivningen i Tjekkiet, især den civile retsplejelov. Dette gælder også, hvis der er et internationalt element. Vi er dog opmærksomme på, at forbrugeren ikke kan fratages den beskyttelse, der ydes af bestemmelserne i loven i det land, hvor han har sit sædvanlige opholdssted, ved dette valg.

15.2.         Forpligtelse til at respektere forbrugernes rettigheder. I tilfælde af en utilsigtet konflikt mellem bestemmelserne i disse GTC og lovmæssige bestemmelser til beskyttelse af forbrugere, skal disse bestemmelser have forrang, og sælgeren forpligter sig til at overholde dem som sådan.

15.3.         Ugyldige eller ineffektive bestemmelser i GTC. Hvis en bestemmelse i GTC er eller bliver ugyldig eller ineffektiv, skal den ugyldige bestemmelse erstattes af en bestemmelse, hvis betydning ligger så tæt som muligt på den ugyldige bestemmelse. Ugyldigheden eller ineffektiviteten af en bestemmelse skal ikke påvirke gyldigheden af de andre bestemmelser.

15.4.         Udelukkelse af Wienerkonventionen. Parterne er enige om udtrykkeligt at udelukke anvendelsen af De Forenede Nationers konvention om aftaler om internationale løsørekøb (De Forenede Nationers konvention om aftaler om internationale løsørekøb eller Wienerkonventionen) i overensstemmelse med artikel 6 i denne konvention.

15.5.         Tvister og jurisdiktion. Parterne er endvidere enige om, at domstolene i Tjekkiet for distriktet Prag altid skal have lokal og saglig kompetence til at løse eventuelle tvister, der opstår som følge af købsaftalen, hvor et internationalt element er til stede. Dette berører ikke forbrugernes rettigheder i henhold til særlig lovgivning. Det kontraktlige sprog er fransk.

15.6.         Arkivering af købsaftalen. Købsaftalen som ændret af GTC arkiveres af os i elektronisk form og er ikke tilgængelig for tredjeparter.

15.7.         Formular til tilbagetrækning. Fortrydelsesformularen er en integreret del af disse GTC.

15.8.         Hvis vi forhandler forskellige vilkår i købskontrakten. Bestemmelserne i GTC er en integreret del af købekontrakten. Bestemmelser, der afviger fra GTC, kan aftales i købekontrakten. De afvigende bestemmelser i købekontrakten har forrang for bestemmelserne i GTC.

15.9.         Nødvendighed af accept af GTC for indgåelse af købskontrakten. Accept af disse GTC er frivillig, men er nødvendig for kundens oprettelse af en brugerkonto eller ordre.

15.10.         Gyldighed af de generelle forretningsbetingelser. Disse GTC er gyldige fra 1.6. 2024 og annullerer gyldigheden af de tidligere vilkår og betingelser.

15.11. tel: +420 727 903 604