Gigantisk oprydningsudsalg, op til 80 % rabat
Gigantisk oprydningsudsalg, op til 80 % rabat

Reklamationsbestemmelser

af DaniDarx, s.r.o. for den online butik, der er tilgængelig på www.nedeto.dk. Klageproceduren er KUN beregnet til KUNDEN og udgør en integreret del af de generelle vilkår og betingelser (i det følgende benævnt "GTC").

Kontakt for spørgsmål: via e-mail: info@nedeto.dk

Her finder du grundlæggende instruktioner om, hvordan du bedst kan gå frem i tilfælde af en klage, returnering:

I tilfælde af returnering bedes du sende varerne i original og ubeskadiget stand, så de ikke bærer tegn på brug. Sørg for, at den er i sin originale emballage og har alle mærker på. Derefter er proceduren den samme for alle muligheder.

1. Indsæt den udfyldte formular, der findes på bestillingstidspunktet, eller download den HER.

2. Du kan aflevere varerne til os på [ADD]. Det er også her, vores kundesupport er baseret, hvilket normalt er den hurtigste måde at håndtere en returnering eller klage på. Kunden er ansvarlig for omkostningerne ved denne forsendelse.

1. I dette afsnit finder du ud af, hvordan vores varer skal se ud ved modtagelsen

1.1 Hvordan skal vores varer være, når du modtager dem? Vi er ansvarlige for at sikre, at varerne er fri for fejl ved modtagelsen. Vi er især ansvarlige for at sikre, at på det tidspunkt, hvor du modtager varerne:

1.1.1. varerne har de egenskaber, som vi har aftalt, og, i mangel af aftale, de egenskaber, som vi eller producenten har beskrevet, eller som du er kommet til at forvente under hensyntagen til varernes art og på grundlag af reklame fra os eller producenten,

1.1.2. varen er egnet til det formål, vi angiver for dens anvendelse, eller som varer af den pågældende art normalt anvendes til,

1.1.3. varen er egnet til det formål, vi angiver for dens anvendelse, eller som varer af den pågældende art normalt anvendes til

1.1.3. varerne er i overensstemmelse med den kvalitet eller udførelse, der er aftalt mellem parterne, eller udførelsen af en aftalt prøve eller et eksemplar, hvis kvaliteten eller udførelsen blev bestemt med henvisning til en aftalt prøve eller et eksemplar, er

1.1.4. varerne er i passende mængde, mål eller vægt,

1.1.5. varerne opfylder kravene i lovgivningen.

1.2 Formodning om, at varen er mangelfuld. Hvis manglen viser sig inden for 12 måneder efter modtagelsen af varen, formodes varen at være mangelfuld ved modtagelsen, medmindre vi beviser det modsatte.

2. HER KAN DU FINDE UD AF, UNDER HVILKE OMSTÆNDIGHEDER DIN KLAGE IKKE VIL BLIVE GODKENDT

2.1. Hvilke fejl er vi ikke ansvarlige for? Vi er ikke ansvarlige for fejl i følgende tilfælde:

2.1.1. hvis der er en mangel ved varen på modtagelsestidspunktet, og der er aftalt et afslag i købesummen for denne mangel,

2.1.2. hvis der er en mangel ved varen på modtagelsestidspunktet, og der er aftalt et afslag i købesummen for denne mangel

2.1.2. hvis manglen er forårsaget af slitage på varerne som følge af normal brug, eller hvis varernes art kræver det,

2.1.3. hvis manglen er forårsaget af slitage på varerne som følge af normal brug.

2.1.3. den er forårsaget af dig og er forårsaget af forkert opbevaring, forkert vedligeholdelse, din indgriben eller mekanisk skade, alt sammen under forhold, der er utilstrækkelige med hensyn til temperatur, støv, fugtighed, andre miljøpåvirkninger og er således specificeret direkte af os eller producenten (normalt på varens indlægsseddel / etiket) eller som et resultat af lovgivningen,

2.1.4. den er forårsaget af dig og er forårsaget af forkert opbevaring, forkert vedligeholdelse, din indgriben eller mekanisk skade.

2.1.4. varer, der er blevet ændret af kunden, og hvor manglen er opstået som følge af en sådan ændring,

2.1.5. varer, der er blevet ændret af kunden, og hvor manglen er opstået som følge af en sådan ændring,

2.1.5. ved at bruge varerne under forhold, der ikke svarer til det miljø, som sælgeren eller producenten direkte har tiltænkt med hensyn til temperatur, støv, fugtighed, kemiske og mekaniske virkninger, eller som følger af lovbestemmelser,

2.1.6. manglen skyldes en ekstern begivenhed uden for vores kontrol (f.eks. naturbegivenhed).

2.2 I hvilke tilfælde kan du ikke returnere varerne til os?

2.2.1.emballerede varer, der ikke kan genbruges af hygiejniske årsager, eller for varer, der allerede er blevet brugt (f.eks. hvis kunden beskadiger varens beskyttende emballage eller bryder sikkerhedsforseglingen, eller hvis varerne på anden måde kan være forurenede);

2.2.2. andre varer, hvor varerne har hygiejnisk eller anden forseglet emballage og ikke kan returneres af hygiejniske eller sundhedsmæssige årsager;

2.2.3. hvor varer leveret af os er blevet uigenkaldeligt blandet med andre varer;

2.2.4. varer, der er blevet ændret efter dine ønsker.

2.3. Hvis du ønsker at returnere varer til os, som allerede er pakket ud og forsynet med hygiejnisk emballage. Vi er interesserede i at overholde de gældende hygiejnestandarder. Der kan være en situation, hvor du ønsker at returnere varer til os (trække dig tilbage fra købskontrakten), hvor den hygiejniske eller forseglede emballage er blevet brudt, og varerne ikke kan bruges igen (dette vil ikke være tilfældet, hvis varerne er ankommet til dig, f.eks. beskadiget under transport). Du accepterer, at vi i sådanne tilfælde (hvor varer kommer tilbage til os, f.eks. fjernet fra den hygiejniske emballage, og varerne ikke kan bruges igen) har ret til at afvise de returnerede varer og sende dem tilbage til dig for din regning. Hvis dette ikke er muligt (f.eks. af hygiejniske årsager, eller fordi den beskyttende emballage er beskadiget), har vi ret til at bortskaffe varerne med det samme.

3. HVAD SKAL DU VÆRE OPMÆRKSOM PÅ, NÅR DU MODTAGER VARERNE?

3.1. Kontroller indholdet af vores pakke. Når du modtager varerne, skal du kontrollere dem for at sikre, at det er den rigtige slags varer (især at du har modtaget den rigtige slags varer, at varerne er af den aftalte kvalitet, at varerne indeholder alt, hvad de skal indeholde).

3.2 Når du ikke kan gøre krav på varerne Du vil ikke være berettiget til nogen rettigheder i henhold til mangelfuld opfyldelse, hvis der er en mangel, som:

3.2.1. du burde have kendt til med almindelig omhu, da du indgik købsaftalen, eller

3.2.2. du burde have kendt til med almindelig omhu, da du indgik købsaftalen.

3.2.2. hvis varerne udleveres senere, end da købsaftalen blev indgået, så direkte, når du modtager dem, eller

3.2.3. hvis varerne udleveres senere, end da købsaftalen blev indgået, så direkte, når du modtager dem.

3.2.3. hvis du vidste, at varerne var mangelfulde, før du modtog dem, eller

3.2.4. hvis du har forårsaget manglen.

4. BLEV VARERNE SKADET UNDER TRANSPORTEN?

4.1. Inspektion af emballagen før modtagelse af varerne fra transportøren, ved modtagelse. Ved modtagelse af pakken fra transportøren skal du kontrollere, at emballagen er intakt. Ved at acceptere forsendelsen bekræfter du, at du har modtaget forsendelsen uden åbenlyse fejl. Hvis emballagen er beskadiget, skal du underrette transportøren direkte og skrive en skadesrapport. Pakken vil blive tilbageholdt af transportøren. Dette er den nemmeste måde at håndtere et krav om beskadiget pakke på, idet pakken straks vil blive returneret til os af transportøren, og en ny pakke vil blive sendt til dig.

4.2 Du vil først opdage, at varen er beskadiget, når du har pakket den ud. Hvordan skal jeg forholde mig? Giv os besked straks efter modtagelse og opdagelse af manglen, men senest 3 dage efter modtagelse af pakken. Helst via reklamationsformularen, som du finder her. Angiv venligst dine personlige identifikationsoplysninger, den e-mail, hvorfra du bestilte varerne, og identificer de varer, du inkluderer i kravet. Du bedes også vedlægge en kopi af købsdokumentet (f.eks. fakturaen), fotodokumentation af fejlen og en beskrivelse af det problem, du har fundet med varerne. Alle disse oplysninger kan hjælpe med at løse dit krav hurtigere.

4.3. Hvornår kan vi ikke længere gøre krav på forsendelsen? Bemærk, at hvis du anmelder et krav på den fjerde (4.) dag eller senere efter modtagelse af forsendelsen, er det meget usandsynligt, at et sådant krav vil blive accepteret af transportøren. Vi kan pådrage os skader som følge af din sene reklamation for en beskadiget forsendelse (den beskadigede forsendelse vil ikke blive refunderet af transportøren for din sene reklamation), og vi har ret til at inddrive sådanne skader fra dig. Behold venligst pakken og lav en fotodokumentation af den (for tydeligt at se de beskadigede varer, emballage, påfyldning).

4.4 Hvad er proceduren, når du underretter os? Når du har udfyldt skadesanmeldelsen for den beskadigede pakke, modtager du en bekræftelse på din e-mail. Du kan til enhver tid kontakte os på info@nedeto.dk for at tjekke status på dit krav.

5. HVIS DU MODTAGER NOGET ANDET, END DU HAR BESTILT FRA OS, HVORDAN FORTSÆTTER DU?

5.1. Hvordan går du frem, og hvad har vi brug for at vide fra dig? Hvis du har modtaget forkert sendte varer, forkert antal eller forskellige farver, eller helt andre varer, som du ikke har bestilt, etc., bedes du kontakte os fortrinsvis via e-mail: info@nedeto.dk skriftligt eller via online-reklamationsformularen. Angiv venligst dine personlige identifikationsoplysninger, den e-mail, hvorfra du bestilte varerne, og identificer de varer, du har modtaget forkert. Du bedes også vedlægge en kopi af købsdokumentet (f.eks. fakturaen), fotodokumentation af fejlen og beskrive fejlen med dine egne ord samt angive, hvad der var i pakken, da den blev leveret. Vi gør vores bedste for at forhindre sådanne fejl, vi kontrollerer omhyggeligt de afsendte varer, men selv vi er ikke helt ufejlbarlige. Vi undskylder på forhånd for eventuelle uoverensstemmelser i din ordre og vil gøre alt, hvad vi kan, for at gøre reklamationsprocessen så bekvem og hurtig som muligt for dig.

5.2. Hvad sker der nu? Når du har udfyldt og indsendt skadesanmeldelsen, modtager du en bekræftelse på din e-mail. Vi tjekker alt så hurtigt som muligt og kontakter dig for at aftale de næste skridt. Du kan til enhver tid kontakte os på info@nedeto.dk for at bekræfte, at dit krav allerede er ved at blive behandlet.

6. ANMELDELSE AF DEFEKTE VARER INDENFOR 120 DAGE EFTER MODTAGELSE

6.1 Returnering er mulig inden for 120 dage efter modtagelse af varer. Vi er interesserede i at gøre vores kunder tilfredse. De prøver størrelse, farve og pasform. Nogle gange kan vores varer også være en gave, som du køber på forhånd. Derfor giver vi, ud over den juridiske forpligtelse, vores kunder mulighed for at trække sig fra købskontrakten inden for en forlænget periode på 120 dage fra modtagelsen af varerne. Returneringer er underlagt alle de vilkår og betingelser, der er beskrevet i denne returpolitik.

6.2 Jeg opdager en mangel ved varerne inden for 120 dage efter modtagelse af varerne Hvis du opdager en mangel ved de leverede varer inden for 120 dage efter modtagelse af varerne, bedes du kontakte os fortrinsvis via e-mail: info@nedeto.dk, skriftligt eller via online-reklamationsformularen.

6.3. Kan varens værdi reduceres? Inden for 120 dage efter modtagelse af varerne garanterer vi dig retten til at trække dig ud af salgskontrakten eller bytte varerne til en anden. I dette tilfælde skal varerne dog returneres ubeskadiget eller i forseglet eller hygiejnisk emballage. Du kan ikke gøre dette, hvis du opdager en mangel inden for 120 dage efter modtagelsen af varerne. Bemærk, at du er ansvarlig for varens værdiforringelse i henhold til gældende lovgivning. I lyset af ovenstående anbefaler vi, at du gør krav på defekte varer (eller varer, der kan være blevet beskadiget som følge af transport) som den mest hensigtsmæssige fremgangsmåde. Du behøver ikke at være bekymret for, at reklamationsprocessen vil tage længere tid end vores proces for returnering af varer inden for 120 dage efter modtagelsen.

6.4. Hvad sker der derefter? Når du har udfyldt reklamationsformularen, modtager du en bekræftelsesmail, og du kan til enhver tid kontakte os på info@nedeto.dk for at få bekræftet, at reklamationen allerede er i gang.

7. AFDÆKNING AF DEFEKT VARER EFTER 120 DAGE FRA MODTAGELSE - KLAGE

7.1 Hvornår skal du reklamere over defekte varer Du er forpligtet til at gøre retten til at reklamere over defekte varer gældende over for os straks og uden unødig forsinkelse, efter at manglen er blevet opdaget. I modsat fald vil du ikke få tildelt retten til mangelfuld opfyldelse af retten. Hvis du ikke påberåber dig manglen i tide, kan du ikke trække dig fra købskontrakten på grund af dens eksistens. Du er berettiget til at udøve retten til at kræve en mangel, der opstår i forbrugervarer, inden for 24 måneder efter modtagelsen.

7.2. Hvad sker der efter de 24 måneder? Du kan ikke gøre retten til at kræve erstatning for defekte varer gældende efter udløbet af denne periode (24 måneder). Hvor det er muligt for varerne, forlænges denne periode med den tid, du ikke har kunnet bruge varerne, fordi de var i færd med en legitim reklamation. Selv om vi altid forsøger at behandle reklamationer til din tilfredshed, skal nogle produkter håndteres i overensstemmelse med instruktionerne på emballagen/etiketten/pakkeoplysningerne - ellers vil de blive beskadiget. I disse tilfælde kan vi ikke acceptere din reklamation, selvom perioden på 24 måneder endnu ikke er udløbet (afsnit 2.1.3 eller 2.1.5 i denne klageprocedure).

7.3. Hvad skal jeg gøre for at kræve erstatning for defekte varer? For at kræve erstatning for defekte varer skal du udfylde og indsende denne online-reklamationsformular eller skrive til os via e-mail til info@nedeto.dk eller skriftligt, idet du især angiver

7.3.1. dit navn;

7.3.2. den e-mail, hvorfra du bestilte varerne;

7.3.3. telefonnummer;

7.3.4. Identifikation af de varer, du inkluderer i kravet;

7.3.5. Beskriv manglen med dine egne ord;

7.3.6. den valgte metode til reklamationsbehandling, og kunden har ikke ret til at ændre den valgte metode til reklamationsbehandling uden vores forudgående samtykke;

7.3.7. den valgte metode til reklamationsbehandling.

7.4.Vi bekræfter modtagelsen af reklamationen. Når du har udfyldt og indsendt reklamationsformularen, vil du modtage en e-mail med bekræftelse af modtagelsen fra os. Det øjeblik, hvor vi modtager oplysningerne om kravet fra dig, er det øjeblik, hvor vi modtager oplysningerne om kravet.

7.5. Hvor kan jeg gøre krav på varerne? Køber kan specifikt udøve rettighederne til ansvar for mangler ved varerne på [ADD], via e-mail på [ADD] eller via den online reklamationsformular, som du sender til os.

7.6 Levering af de reklamerede varer tilbage til sælger. Varer skal returneres komplette, ubeskadigede (bortset fra den påståede mangel), helst i deres originale ubeskadigede emballage, så vi kan følge god hygiejnepraksis.

7.7 Hvem afholder udgifterne til transport af de reklamerede varer? Hvis du kræver udbedring af en mangel (reparation eller levering af nye varer eller dele heraf), afholder vi udgifterne til transport af de reklamerede varer tilbage til os. Efter forudgående aftale vil vi give dig en returkode til returnering af varerne. Bemærk venligst, at varer, der er sendt pr. efterkrav og/eller på anden måde for vores regning, ikke vil blive afhentet af os og vil blive returneret til dig for din regning.

7.8. Bekræftelse. Ved modtagelse af de reklamerede varer sendes en bekræftelse på modtagelse af reklamationen og dens indhold til den e-mailadresse, du har angivet.

8. HVOR HURTIGT VIL DIT KRAV BLIVE LØST

8.1. Hvornår afsluttes reklamationsprocessen? Civilretten giver os 30 dage til at afvikle en reklamation fra den dato, hvor mangelsretten er udnyttet. Inden for denne periode afsluttes reklamationsprocessen normalt af os senest.

8.2. Vurdering af manglen Som udgangspunkt foretages der dog inden for 3 arbejdsdage efter modtagelse af den nødvendige dokumentation (fotos og andre nødvendige data til vurdering af manglen) eller levering af de reklamerede varer tilbage til os, en umiddelbar vurdering af manglen, og vi kontakter kunden med en foreløbig udtalelse. Den tid, der kræves til en professionel vurdering af manglen (f.eks. kan det være nødvendigt for os at anmode om assistance fra vores leverandør eller producenten), er ikke inkluderet i denne tidsfrist.

8.3. Hvis varen er defekt Hvis den reklamerede vare har vist sig at være defekt, skal reklamationsprocessen afsluttes inden for 30 dage efter retten til at gøre mangler gældende. I begrundede tilfælde kan den autoriserede medarbejder aftale en længere periode med kunden. Vi er forpligtet til at bede dig om at færdiggøre dokumentationen så hurtigt som muligt.

8.4 Hvis varen ikke viser sig at være defekt. I tilfælde af, at varen ikke viser sig at være defekt, vil du blive informeret med henblik på at opnå individuel handling.

9. SÅDAN VÆLGER DU KLAGEPROCESSEN

9.1. Hvad vil påvirke mine muligheder. Du har ret til at bede om, at manglen bliver udbedret. Du kan vælge at:

9.1.1. reparere varen;

9.1.2. levering af en ny vare;

9.1.3. reparation

9.1.3. eller levering af den manglende del.

Dette bør ikke være en urimelig anmodning fra din side. Hvis reparation af varen vil medføre betydelige vanskeligheder for os eller ikke er en rimelig anmodning i betragtning af varens værdi og manglens betydning, vil vi fortælle dig det. Det samme gør vi, hvis vi vurderer, at dit ønske om en ny vare er urimeligt i forhold til manglen eller varens værdi.

9.2. Hvis der er tale om en væsentlig misligholdelse af købsaftalen. Hvis manglen udgør en væsentlig misligholdelse af købsaftalen, har du ret til at hæve købsaftalen eller kræve et rimeligt afslag i varens købspris.

9.3 Hvornår vil det være muligt at kræve tilbagebetaling af købsprisen? I nogle situationer vil det være muligt at hæve aftalen og kræve tilbagebetaling af købsprisen. Dette vil ikke være muligt i situationer, hvor manglen på varerne ikke er væsentlig. Hvilke situationer er der, hvor du kan hæve købet og kræve pengene tilbage:

9.3.1 vi nægter at afhjælpe en mangel ved varen, eller vi har ikke afhjulpet manglen inden for rimelig tid;

9.3.2. det fremgår klart af vores erklæring eller andre omstændigheder, at manglen ikke vil blive afhjulpet inden for rimelig tid eller uden væsentlig ulempe for køberen;

9.3.4. manglen ved varen gentager sig, eller der er tale om en væsentlig misligholdelse af købsaftalen.

9.4. Hvornår vil du kunne kræve et rimeligt afslag i varens købspris? I nogle situationer vil du fortsat kunne kræve et rimeligt afslag i købsprisen. Dette vil ikke være muligt i situationer, hvor manglen på varen ikke er væsentlig. I hvilke situationer kan du kræve et rimeligt afslag i købsprisen?

9.4.1. vi nægter at afhjælpe en mangel ved varen, eller vi har ikke afhjulpet manglen inden for rimelig tid;

9.4.2. det fremgår klart af vores erklæring eller andre omstændigheder, at manglen ikke vil blive afhjulpet inden for rimelig tid eller uden væsentlig ulempe for køberen;

9.4.3. manglen ved varerne gentager sig; eller

9.4.4. der er tale om en væsentlig misligholdelse af købsaftalen.

9.5. du fortæller os, hvordan klagen vil blive behandlet. Hvis du ikke gør det, vil vi spørge dig. Du er forpligtet til at fortælle os, hvilken ret du har valgt fra den mangelfulde ydelse, når du giver os besked om manglen eller uden unødig forsinkelse efter meddelelsen om manglen. Du må ikke ændre det valg, du har foretaget, uden vores samtykke; dette gælder ikke i tilfælde af, at du anmoder om reparation af en mangel, der viser sig at være uoprettelig.

9.6 Returnering af de oprindelige varer. Hvis du afhjælper en reklamation ved at levere nye varer, skal du returnere de varer, der oprindeligt blev leveret til os (medmindre vi aftaler andet).

10. Afslutning af reklamation

10.1. Hvis du har sendt varerne til os med henblik på reklamation Hvis de varer, der reklameres over, er sendt til os med henblik på reklamation af en transportør, vil de automatisk blive sendt til den adresse, du har oplyst til os, eller reklamationen vil blive afgjort på en anden aftalt måde (f.eks. ved at refundere købsprisen). Alternativt vil vi give en begrundelse for at afvise kravet.

10.2. Hvis vi refunderer købsprisen. I tilfælde af at klagen accepteres som berettiget, og du med rette anmoder om tilbagebetaling af købsprisen som en metode til løsning af klagen, sender vi dig den betalte købspris kontant tilbage til den bankkonto, du angiver i klageformularen, senest 10 arbejdsdage fra den dato, hvor du fik tilsendt en bekræftelse på metoden til løsning af klagen.

10.3. Modtagelse af de påklagede varer Du er forpligtet til at modtage de påklagede varer inden for 30 dage fra den dato, hvor du har fået besked om klagen. Efter denne periode er vi berettiget til at opkræve et opbevaringsgebyr i henhold til § 2120, stk. 1, sammenholdt med § 2159, stk. 2, i den borgerlige lovbog. Der opkræves et dagligt opbevaringsgebyr på 8 DKK.

10.4 Salg af uafhentede varer. Hvis du ikke afhenter varerne fra en afgjort skade inden for 6 måneder efter at være blevet informeret om afregningen, forbeholder vi os ret til at sælge varerne og bruge provenuet til at betale opbevaringsgebyret.

10.5 Forpligtelse ved modtagelse af de reklamerede varer. Du er endvidere forpligtet til at kontrollere fuldstændigheden af de krævede varer ved modtagelsen, især at pakken, der indeholder varerne, indeholder alt, hvad den skal indeholde. Senere indsigelser vil ikke længere blive taget i betragtning.

11. AFSLUTTENDE DEL

11.1 Rettigheder i henhold til lovgivningen. Kundens lovbestemte rettigheder påvirkes ikke af denne klageprocedure.

11.2 Gyldighed. Denne klagevejledning (kun for forbrugere) er gældende fra den 1. juni 2024 og erstatter den tidligere klagevejledning.